***Hati Ikhwan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Apa khabar korang semua hari ni? Moga ceria, sehat roh, akal dan badan. Terus berjuang untuk mengalahkan nafsu dan yahudi. Yahudi dalam diri itu lebih penting untuk dikalahkan sebelum bertemu yahudi sebenar. Seronok Tengok gambar Adib Azman menandatangani MOU penyerahan hp di kolam. Hp kalau silap guna, hanya menjadi senjata yahudi merosakkan roh kita. Silah Zu Haddain…

Hari ni cadang nak keluar dengan Us Khusiri Shah Alam, tapi dia di Hulu Langat. Akhirnya tumpang Us Kalam ke stesyen Komuter Bt 3. WEG ada hamba Allah nak guna. Berkorbanlah sikit. Naik kenderaan awam. Kita pun orang awam. Bukan ‘orangku’. Atk dapatkan hati Ikhwan. Ikhwan itu seperti sahabat. Layak mendapat gelaran ‘radhiyaAllahu ‘anhu’. Hati yang sentiasa bergetar merindui Rasulullah saw. Lalu mendorong dirinya berkorban apa sahaja hatta nyawa demi Rasulullah saw. Lihatlah peribadi Sy Nasir, Sy Farul, Bonda Ummu Jah dan Ibu Fatim. Moga Allah meredhai mereka semua.

Demi mendapat hati Ikhwan, kita tak akan tanya bila kuarantin akan berakhir tapi bertanya-tanya bilakah hatiku dapat mengingati A 100%. Jangan sebut, lepaskanlah aku dari kuarantin, tapi sebutlah lepaskanlah aku dari otak dan perangai yahudi. Jangan keluhkan, aah dah masuk Sebulan setengah aku dikuarantin tapi kesalkanlah dah bertahun-tahun aku tak pedulikan Abuya. Kuarantin itu kita didekatkan dengan Rasulullah. Kenapa rasa gelisah? Tak nak berlama-lama dengan baginda. Nanti hati akan dikawal oleh baginda. Hati itu dalam gengaman baginda, insyallah selamat. Para sahabat yang Jumlah mereka semuanya 124 ribu orang semuanya selamat. Selamat dari api neraka. Dalam gengaman dan jaminan Rasulullah, kerana apa? لصحيتي إياي. Li suhbati iyaya… Selamat kerana bersahabat denganku kata baginda. Begitulah para Ikhwan semuanya selamat kerana menjadi pengikut PBT dan IM. Selamat…. Korang tak mau ke? Selamat lebih penting dari kaya. Selamat lebih penting dari sehat. Selamat lebih penting glamour dan popular.

Bagaimana perasaan korang bila di masukkan ke dalam satu majlis, lalu diistiharkan satu persatu nama-nama kita dan di kumpulan mana kita berada? Ada masanya, kesalahan kita didedahkan. Oohh, ia adalah mahsyar yang disegerakan. Korang hanya mampu bertaubat, bertaubat dan bertaubat. Merintih meminta diselamatkan. Berjanji untuk tidak mengulangi kejahatan. Akujanji untuk tebus dosa dan kesalahan. Suburkan rasa cemburu mendengar nama-nama mereka yang dimuliakan. Jadikan hatiku seperti mereka. Jangan tinggalkan aku. Aku juga muridmu A.

Kata Bonda Ummu, hati kena pandai menerima penghinaan. Jangan rasa diri mulia. Kerana kita memang hina. Diri hina kena la rasa hina. Untuk itu di zaman Imam Al Ghazali, era sufi zaman dulu, mereka memakai pakaian yang dibuat dari kain yang kasar. Melakukan kerja-kerja yang boleh menghilangkan rasa diri mulia seperti mencuci tandas, membersihkan najis dan lain-lain. Tetapi Timbalan Abuya, juga merupakan ketua BOD pernah mengatakan, A menggunakan kaedah tajdid. Dimalukan dalam majlis. Kaedah berbeza, hasilnya sama iaitu mengekalkan rasa hamba dalam diri. Malanglah ada orang yang tak mahu dihina-hina. Mahu dimulia-muliakan. Mahu jadi pemimpin tapi tak pandai merendah diri. Air tak berkumpul di puncak gunung tapi di lembah-lembah dan wadi. Begitulah si sombong tak akan bertambah ilmu. Program kuliah tak datang, macam mana nak dapat panduan dan ilmu terkini.?? Lepas tu berangan nak kumpul-kumpul orang untuk buat jemaah. Cubalah, kita tengok… Rasulullah saw bela tak? Korang macam mana? Istiqamah tak datang program? Ke ‘tuang’ program? Mujahadahlah…. Jangan keluar dari taman-taman syurga…… Ok jumpa lagi.

Dewan Seminar RSA Selayang.
12.52pm Okt 16, 2011.
Anjangmuor.Wordpress.com

Kongsikan kepada yang lain
Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *