***Penyakit Lemah Jiwa***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Moga Allah sehatkan kita semua dari segala penyakit. Ya Allah taubatkan kami, ampunkan dosa-dosa kami. Terimalah kami sebagai hambaMu yang kau redhai. Ya Allah, Kau Pencipta kami, Kau juga pencipta penyakit, selamatkan kami dari penyakit-penyakit. Wahai Nur Muhammad, ubat dari  segala penyakit. Rawatlah penyakitku ini. Korang semua sehat ke? Anjang banyak penyakit. Atk.…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Istana Negara Era Daulah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Apa kabo? Anjang dan remaja di Damsyik ni ok je. Malam ni cuci rumah baru, syabab nak masuk. Sewa LS15K, takut dengar... Macam mahal giler. Kena amik gak sebab keperluan. Ni Sy Lan, Us Hafiz dan Nizam dah siap... Minta masa sikit hantar post ni. Ni gambar-gambar istana negara baru yang sangat cantik.…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Kuasa Parlimen vs Kuasa Tuhan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria.  Apa pendapat korang, ada puak yang menyangka Parlimen lebih berkuasa dari Tuhan? Lalu sakan bergembira bila usaha-usaha mereka untuk melihat jemaah kebenaran berkubur seakan-akan hampir berjaya bilamana nama BUJ disebut di Parlimen atas tuduhan menyelewengkan penggunaan wang dari rumah-rumah anak yatim. Sebelum ini macam-macam usaha dilakukan pelbagai pihak untuk hentikan usaha mendaulatkan Islam…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Power Nasyid Abuya…***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Apa kabo korang semua? E mail la berita tempat korang pada anjang. Kongsi-kongsi berita. Kesiankan anjang yang tak ada servis bb di Syria ni. Di Malaysia masih selalu hujan ke setiap petang? Asrama pelajar di Thai masih banjir lagi ke? Di sini, bila musim sejuk begini, malam lebih panjang. Maghrib masuk seawal 4.30pm.…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Imam Al Mahdi, sebesar-besar nikmat***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Moga semua sehat, kuat dengan Tuhan, berkhidmat sesama manusia. Teruji gak bila tau syarikat Umniah dah naikkan harga khidmat BBnya dari JD10 ke JD20. Campur cukai, katanya dalam JD25. JD1=RM4.30-RM4.50. Ertinya kena bayar antara RM107.50-RM112.50 untuk khidmat BB sebulan. Akhirnya amik khidmat Syarikat Orange yang ada tawaran free seminggu. Itulah Jordan, sewa rumah…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Ust Ramadhan dalam kenangan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. 'Bangun-bangun!!' 'Subuh-subuh!!', begitulah suara Us Hafiz mengejutkan syabab di rumah 'qabu', awal syarie Asadud Din, dekat Sahah Syamdin, Dimasyq walhal jam belum pun pukul 4 pagi. Di kedinginan awal 'syita'' ini, masing-masing kena paksa diri bangun awal kerana Subuh awal. Lambat alamat terlepas solat tahajjud, hajat dan witir. Di bawah selimut tebal, di…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Raya Korban 1432H***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Korang sehat ke? Beraya cara orang biasa ke ala-ala pejuang? Orang biasa beraya, agak ada duit lebih, korban 1 ekor lembu. Mau RM1K++ gak. Maka ketika serahkan duit pada AJK surau atau masjid yang uruskan korban, terkorbanlah rasa bakhil dan cinta dunia terhadap duitnya. Kalau dia kaya raya, tak de hal lah. Tak…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Iktibar hari Arafah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Macam mana pertemuan ibu bapa, guru dengan anak-anak di kolam? Mudah-mudahan berjalan lancar. Pendidikan ni mesti ada rasa bertanggung jawab dari semua pihak; ibu bapa, penjaga, guru, pemimpin dan ahli jemaah setempat. Semua kena jadi bahu yang memikul bukan hanya mata yang memandang. Lebih-lebih lagi ibu bapa, sebab Rasulullah saw sebut: kullu mauludin…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Best sangat ke naik kapalterbang tu?!***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Semasa sembang dengan Us Zar, dia suarakan harapan beberapa orang remaja... Syh tak nak bawa kami ke Syria keee? Allah. Ya, mereka mengikuti perkembangan jemaah. Mereka tau, adat perjuangan, naik turun kenderaan. Merantau. Bermusafir. Bak kata Bonda Ummu,: 'Harta tinggal 1 beg'. Kalau harta dah tak de, tinggal beberapa helai pakaian je, senang…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Milad Abuya ke 74***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. 7 jam 45 minit untuk penerbangan dari KLIA ke Kuwait dengan kelajuan entah berapa ratus km/jam. Lama tu. Ni yang mencoret-coret. Nak tidur, dah puas dah. Apa yang terlintas je la anjang tulis. Kalau korang boring, tak yah baca. Pad curve ni pun masih kerasss, letih menekannya. Untuk ke 2 kalinya, ulangtahun kelahiran…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more