***Dr (H) Hamzah & Homeopati dlm Jemaah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Sejak malam tadi sakit perut. Memulas-mulas, kerap ke tandas. Sendi-sendi mula sakit. Tak tau, apa yang tak kena. Awal pagi esok nak musafir ke Malaysia. Teruk la kalau macam ni. Travel seorang pula tu. Bila banyak buang air, badan jadi lesu. Masuk angin kut, malam tadi tak makan. Si kecil, Halimah pun kembung…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Bersama Binatang2 Kesayangan Rasulullah saw***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Kalau orang tanya anjang, kenapa rombongan umrah kena singgah Chalet Nur Muhammad di Hudaibiyah. Anjang akan jawab, hati kita didekatkan dengan roh baginda melalui segala pakej yang Allah telah sediakan di situ. Itulah keindahan. Itulah kebahagiaan. 1-Di musim panas begini, turun sahaja dari bas perlancongan yang ber'air cond', tuan-tuan dan puan-puan akan disapa oleh…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

*** 5 Artis ‘Hijrah’ di Chalet NM Mekah ***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Hamdan, Wasilah, Walidah, Fadhilah, Hasan dan Husin mungkin antara yang paling banyak berdoa agar Allah hadiahkan rasa cintakan Allah dan RasulNya kepada tetamu-tetamu di Chalet Nur Muhammad milik GISB 3 hari yang lalu khasnya 5 artis 'hijrah' Heliza Helmi, Yatt Hamzah, Irma Hasmie, Diana Amir dan Rozana .Begitu terujanya para tetamu dengan chalet…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Dialog Bonda Ummu dengan BR -iii (akhir)***

Kongsikan kepada yang lain
Share

.Salam ceria. Dari petang semalam hingga malamnya, anjang berpeluang menyaksikan keajaiban di Chalet NM, Hudaibiah bila melihat kunjungan rombongan umrah melawat projek GISB di Saudi Arabia untuk mengembalikan ingatan kita kepada kehidupan Rasulullah saw. Betapa program yang disusun ada campurtangan RSA apabila 5 orang artis yang menyertai rombongan itu memberi ulasan mereka, diantaranya bersama tangisan…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Dialog Bonda Ummu dengan BR -ii***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria, Selepas Asar anjang ajak Us Hanif Doldiri melawat bahagian atas Kompleks Madinah Malayzia. Ikut pintu dalam sebab belum dibuka sepenuhnya sehingga selesai segala macam perlesenan yang penuh biokrasi. Mudah-mudahan berkat NM, semuanya segera diselesaikan. Memang cantik bangunan ini. Restorannya besar, bilik-bilik 'ailah (ruang makan khas untuk keluarga) ekslusif. Dengan julus Arabi dan meja Jepun…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

.*** Dialog Bonda UJ dengan BR***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Musuh Mukmin ada 5, korang semua dah tau kan? Ni ceramah Abuya lama-lama dulu. Kena la amik tau. Jangan sibuk dengan benda yang tak berfaedah. Kena ulangkaji yang lama dan pastikan mengikuti yang baru. Ada diantara musuh tu, cara menghadapi mereka adalah, kita buat apa yang mereka buat tetapi dengan cara kita. Mereka…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Hadiah Haramain: Anak ke 16***

Kongsikan kepada yang lain
Share

.Salam ceria. Menunggu kelahiran mungkin perkara biasa bagi seorang bapa yang punyai belasan orang anak. Anak-anak pula lahir di merata tempat. Dah sunnah orang berjuang. Mengembara dan berkelana. Ada yang lahir di Jordan, Labuan, KK, JB, Taiping, BCH. Kadang-kadang bapanya azankan, kadang-kadang wakilkan orang lain sebab 'abi'nya di lain lokasi. Walaupun ada cemas di hati…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Ujian***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Peribahasa Arab: 'laisa man sami'a kaman roaa...' Tak sama orang yang mendengar seperti orang yang melihat adalah menceritakan hakikat sebenar sesuatu peristiwa diketahui oleh syahidul a'yan (saksi mata). Ada satu perumpamaan Melayu yang punyai maksud lebih mendalam: 'Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.' Satu perumpamaan yang diungkap untuk menceritakan tekanan perasaan di hati…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Yatt Hamzah, Bukit Magnet, Ladang Kurma GISB***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Anjang tak kenal Yatt Hamzah. Sebab anjang dah lama tak follow perkembangan dunia artis Malaysia dan luar negara. Yatt lagilah tak kenal anjang. Walaupun dia kelahiran Muar sama macam anjang. Tapi dia dibesarkan di KL, walaupun ada sikit-sikit watak orang Muar...banyak cakap. "̮ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ :) ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮ anjang mana tau dia pelakon ke?…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more