***Kuasa Tuhan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Apa khabar semua? Yang di Damascus sehat-sehat ke semuanya? Toriq dan Khunais, hantar power banyak-banyak, moga urusan visa ke Tanah Suci dimudahkan. Mujahid, Rifaah, Hazim, Nizam …. Macamana mataam? Ok ke? Khubaib dan Rafiq, banyak-banyaklah belajar semua perkara. Moga Us Hafiz dan kita semua sabar dengan tugas-tugas perjuangan sebagai tebus dosa kita yang lalu. Ramai remaja yang terkorban di liku-liku perjuangan kerana tidak seriusnya kita bergantung dengan Tuhan dalam menjaga mereka. Semua yang berlaku adalah proses untuk meningkatkan dan mematangkan roh kita. Roh yang celik akan memandang sesuatu mengikut pandangan roh. Bukan akal, apalagi nafsu.

Roh melihat, Rasulullah saw sedang menguasai dunia. Dunia di tangan baginda. Seluruh yang berlaku melihatkan kuasa Tuhan. Banjir besar di Thailand, kebakaran di Singapura, AS dan Denmark. Tanpa pandangan roh, manusia bertindak hanya berpandukan akal dan nafsu. Itulah yang terjadi bila GISB memperjuangkan SSI, akhbar di Malaysia, malah penguasa Agama pun menentang tanpa menyelidik. Sedangkan yahudi sangat tahu. Atau apakah pihak berkuasa agama sudah mengikut telunjuk yahudi, khasnya setelah menghadap vatican baru-baru ini. Sedangkan yahudi telah lama merosakkan keturunan umat manusia dengan budaya lucah dan penzinaan yang terancang. Abuya kata semua bangsa buat maksiat seperti terlibat dengan zina tetapi yahudi sangat jahat kerana mereka rancang, susun, sistemkan maksiat itu dengan sistematik. Alhasil, berlambakan anak-anak zina di tengah masyarakat. Terlalu ramai, dari pemimpin negara hingga pengasas sistem komputer menjadi idola di dunia adalah anak zina. Lebih-lebih lagi di Malaysia, negara yang dijanjikan. Sangat menjadi target yahudi. Hari-hari bayi dibuang di merata tempat. Terkini mereka merancang mengadakan pameran sex haram secara besar-besaran untuk melawan perang KTS terhadap seks bebas di seluruh dunia. Tapi KTS bukan perang kosong. Dengan backup semua ahli satu dunia melalui pencak melawan nafsu dan yahudi. Percayalah, kebakaran di Denmark adalah hasil campur tangan serangan secara rohani. Percaya Jangan tak caya pulak.

Korang percaya di saat orang lain tak percaya, itulah yang paling mahal. Tak nampak, tapi percaya. Dah nampak baru nak percaya, itu budak tadika. Ko bawa dia ke zoo, tunjukkan, ini bangau, itu harimau, ini zebra, itu unta. Apa faedah percaya selepas tengok dengan mata? Dah terlambat? Saiyidina Abu Bakar digelar As Siddiq kerana membenarkan kerasulan Nabi Muhammad saw di masa semua orang mendustakan baginda. Majoriti kaum Nabi Noh as, mendustakannya, mengejek-ngejek baginda dan pengikutnya yang membina kapal di atas bukit. Dah bah besar baru nak caya. Too late!! Jadi korang Jangan risau orang ejek ke? Orang mengata ke.. Tunggu nanti Tuhan bertindak.

Allah kalau bertindak luar biasa. Allah tunjuk kuasaNya. Kadang-kadang nampak kecil tapi dengannya kalah musuh-musuh Allah. Tuhan kalahkan namrud dengan seekor nyamuk je. Walhal dia bakar Nabi
Ibrahim dengan api yang membukit. Tuhan hancurkan Abrahah dan tenteranya dengan batu-batu kecil. Ya, nampak kecil tapi musuh kalah. Tunggulah. Mereka boleh hentam SSI sesuka hati. Tuhan ada cara menjawabnya. Mungkin melalui akhbar yang nampak kecil tapi cukup untuk membungkamkan mak-mak menteri, kelukan lidah pak-Pak menteri. Seperti paper Buletin Rakyat. Ok … Jumpa lagi.

Bilik rumah Nur El Amin, BCH.
8.00am, Okt 18, 2011
Anjangmuor@Wordpress.com

Kongsikan kepada yang lain
Share

0 thoughts on “***Kuasa Tuhan***

  • October 25, 2011 at 9:34 am
    Permalink

    ha ha ha macam cerita budak kecik. Mengarut manjang.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *