***Imam Al Mahdi, sebesar-besar nikmat***

Kongsikan kepada yang lain
Share
Nikmat besar untuk Umat Islam akhir zaman

Salam ceria. Moga semua sehat, kuat dengan Tuhan, berkhidmat sesama manusia. Teruji gak bila tau syarikat Umniah dah naikkan harga khidmat BBnya dari JD10 ke JD20. Campur cukai, katanya dalam JD25. JD1=RM4.30-RM4.50. Ertinya kena bayar antara RM107.50-RM112.50 untuk khidmat BB sebulan. Akhirnya amik khidmat Syarikat Orange yang ada tawaran free seminggu. Itulah Jordan, sewa rumah mahal, petrol mahal, teksi mahal, semua terasa mahal, sebab ‘currency’ tinggi. Tak tau kat France dan London macam mana?… Tapi untungnya negara Jordan aman. Masuk je Syria, dah le tak aman, langsung tak ada BB, lagi teruji. Rasa terputus dengan dunia luar. Yang ada YM, e mail dan FB. Semua kena gi CC. Malas betul…

Korang semua tentu kenal Ummu Anas, dia tentu sangat yakin dengan kemunculan Imam Al Mahdi tahun ini, bila Tuhan buktikan depan matanya permintaannya dikabulkan. Kata-katanya yang mendapat respon Tuhan ialah: ‘Ya Allah,kalau benarlah tahun ni tahun Al Mahdi zahir maka tolong naikkan semula suamiku jadi Menteri Awqaf, Jordan, maka doanya dimakbulkan Tuhan. Suaminya Dr Abdul Salam Ubbadi (Abu Anas) telah dilantik semula sebagai menteri Awqaf Jordan.

Kezahiran Imam Al Mahdi ialah satu nikmat besar. Sudah ratusan tahun umat Islam tiada pemimpin bertaraf orang Tuhan. Pemimpin adil yang di’backing’ oleh Allah dengan karamah, maunah, hatif, yaqazah dan lain-lain bantuan ghaib. Yang ada pemimpin-pemimpin Islam boneka tajaan yahudi samada bertopengkan Islam Syiah atau Islam Wahabi. Lebih lemah dari itu ialah pemimpin Islam baka yang kononnya dari kalangan Ahli Sunnah walhal tak tau menau langsung tentang aqidah, ‘la min qarib, wa la min ba’ied’. Dinaikkan oleh tangan-tangan ghaib yang memegang fail-fail skandalnya yang bermacam-macam.

Oleh kerana besarnya kedatangan Imam Al Mahdi maka ia telah disebut-sebut kezahirannya sejak zaman Rasulullah saw. Malah Al Mahdi mendapat gelaran Al Muntazar iaitu yang ditunggu, yang tak seorang pun selainnya dapat ‘title’ itu walaupun di kalangan para nabi. Di Syria ni kita boleh jumpa ramai yang menyebut-nyebut tentang kezahiran Al Mahdi dari pelajar-pelajar agama, syeikh-syeikh tarekat dan pengikut mereka malah  staf kedutaan Malaysia, peniaga-peniaga, buruh-buruh yang sebahagian mereka adalah pelanggan di mat’am Abuya di sini.

Antara kebesaran Al Mahdi ialah keadilannya. Telah terlalu lama dunia penuh dengan kezaliman. Kedatangannya menyebar luas keadilan yang sangat diperlukan manusia. Kebesarannya juga berlaku kemakmuran yang luar biasa. Harta, buah-buahan, ternakan melimpah ruah. Semua manusia hidup aman damai berkasih sayang. Lihatlah besarnya nikmat kedatangan Al Mahdi!

Bila besar nikmat yang akan kita terima, atas kasih sayang Tuhan, agar kekal rasa kehambaan dan tak sombong atau menzalimi orang maka diimbangi dengan ujian. Besar periuk, besarlah keraknya. Besar nikmat, besarlah ujian. Jadi, korang jangan terkejut nama Bonda Ummu di sebut di Parlimen. Kalau tak besar ancaman jemaah ini, mana mungkin disebut di Parlimen, diancam dengan tangkapan atau hentikan aktiviti. Siapa yang terancam sebenarnya?!

ya Allah, rezkikan kami menjadi pengikutnya...

Ada yang kata kecik je bisnes depa ni, apa nak heran?! Niaga pun berhutang. Sewa rumah tak bayar. Sana sini perabih duit anak buah je. Beli aircond dan kereta jual nama Rasulullah saw (dah tak mampu sangat, terpaksa jual nama Rasul) dan lain-lain tuduhan dari orang yang kecewa. Jaiyid, kalau kecik kenapa ada yang rasa terancam?! Kalau bukan RSA di belakang semua aktiviti (termasuklah beli aircond, kereta dll) takkan ada pihak yang minta ia dihentikan!? Ke ko yang tak pandai menilai sebab otak kecik sangat. Pegi sambung belajarlah. Tapi kalau belajar tanpa mursyid, sampai bila pun tak dapat.

Ko percaya ke, pihak berkuasa bertindak demi menjaga aqidah?! Aqidah kumpulan lain semua ok ke?! Aqidah UMNO, ABIM, PAS, JIM, Tabligh, JAKIM, kumpulan-kumpulan silat dan lain-lain. Cuba korang tanya salah seorang mereka, apa dalil aqli dan naqli Allah bersifat ‘qudrah’ dengan perbahasan secara ijmali. Tengok berapa ribu jenis jawapan yang akan keluar. Macam mana dengan aqidah kumpulan yang dah di fatwakan sesat seperti Syiah dan Ayah Pin? Berkesan ke tindakan terhadap mereka?

Patutnya pemimpin politik belajar dengan apa yang telah berlaku sebelum ini. Hancurkan Arqam, terjadi apa yang Abuya katakan, Anwar jatuh, ekonomi jatuh, Tun Mahathir pun jatuh. Muncul Rufaqa’ yang lebih gagah walaupun tanpa seragam jubah serban. Haramkan Rufaqa’, muncul GISB, yang lebih berwibawa. Perginya Abuya, GISB semakin kuat bertapak di luar negara khasnya di Makkah Al Mukarramah. Lebih bergema suaranya dengan KTS, SSI dan TVRSA. ‘If you can’t beat them, joint them!’

Tapi kalau mereka tetap ingin bertindak terhadap pejuang kebenaran, maka marilah kita memohon pada Allah yang berkuasa terhadap semua penguasa: ‘Ya Allah, segerakan kemenangan kepada pembela agama! Jangan biarkan agamaMu dihina-hina. Belalah Islam dari tangan penguasa yang zalim. Datangkan segera Pembela Agamamu, Al Mahdi yang ditunggu-tunggu. Ampunkan dosa-dosa kami, angkatkan hijab-hijab, datangkan bantuan dariMu. Kasihanilah kami berkat kekasihMu Rasulullah, Saidi dan Abuya. Amin… Ya Rabbal ‘alamin…’

Rumah Syabab Ikhwan, Damascus.
9.50am Nov 13, 2011
Anjangmuor.wordpress.com

Datangmu ditunggu-tunggu....
Kongsikan kepada yang lain
Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *