***Istana Negara Era Daulah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Apa kabo? Anjang dan remaja di Damsyik ni ok je. Malam ni cuci rumah baru, syabab nak masuk. Sewa LS15K, takut dengar… Macam mahal giler. Kena amik gak sebab keperluan. Ni Sy Lan, Us Hafiz dan Nizam dah siap… Minta masa sikit hantar post ni.

Ni gambar-gambar istana negara baru yang sangat cantik. Macam biasalah ada pro dan kontra. Yang memperjuangkan sifar pembaziran tentu marah-marah. Tapi yang faham tentang jadual Tuhan untuk Malaysia tentu berbeza pandangan. Dulu semasa mantan PM, Tun Dr Mahathir merancang dan membina Putra Jaya, ramai yang menentangnya khasnya pembangkang. Macam-macam celaan, kejian, tentangan dan bangkangan dibuat dengan 1001 macam hujah khasnya dari pembangkang. Nama pun pembangkang. Kerja membangkang ni senang je, apa orang buat, cari kelemahan …pastu bangkang. Tak payah keja pun tak pe, bangkang je. Di negeri PR, BN pembangkang. Negeri BN, PR pembangkang. Kalau BUJ, ada juga yang bangkang. Jemaah tanpa wasilah. Mereka ni, semua yang BUJ buat mereka bangkang. Tak yah keluar minda, buat projek, berkorban dll, cuma bangkang je… Semua tak setuju, dah macam parti politik. Dulu bangkang sakan, bila dah siap Putra Jaya, datang dengan keluarga, bawa pelancong, posing sakan… Bergambar… Apa la. Jilat ludah sendiri…

Isu yang sama tentang istana negara yang baru ni… Yang tak suka kata pembaziran. Pada anjang, (wallahu a’lam) ia adalah persiapan sebuah istana yang berwibawa untuk sebuah negara yang dijanjikan. Daulah Islamiyah kali ke 2 yang telah ditunggu ratusan tahun. Kemuncak tamadun lahiriah dan rohaniah. Atk. Ok, jom cuci rumah waktu malam di musim sejuk!!

Rumah syabab, Sahah Syamdin.
7.17pm Nov 22, 2011
Anjangmuor.wordpress.com

Kongsikan kepada yang lain
Share

One thought on “***Istana Negara Era Daulah***

  • February 5, 2012 at 12:20 pm
    Permalink

    Tiada masalah dgn pembinaan istana ini cuma,kos sebenar di tingkatkan dgn rasuah beratus peratus% itu shj yg majoriti rakyat yg faham marah.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *