***KTS sangat relevan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria, Antara tujuan asas penubuhan KTS adalah untuk mengajak isteri-isteri mentaati suami sesuai dengan ajaran Islam yang menetapkan lelaki adalah pemimpin kepada para wanita. Firman Allah: الرجال قوامون على النساء Ertinya: Orang-orang lelaki itu adalah pemimpin bagi orang-orang perempuan. Kalau di dalam kehidupan berumahtangga, maka suamilah pemimpin. Isteri dan anak-anak pengikut. Suami Imam, isteri…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Dunia di tanganku…***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria, Seronok tengok gambar-gambar perkembangan di Malaysia. Operasi menebas di TB, Us Aizat dapat doa dan semangat dari kawan-kawan yang lain untuk menangani pendidikan. Berkat Sy Nasir, Abuya akan jayakan, insyaAllah. Antara yang menarik juga ialah anak-anak kita mendapat jemputan bermain kompang di Majlis Sambutan Tahun Baru China oleh Persatuan Ku Kong Chow, Tanjung…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Maulid Rasul: Adat yang ada akarnya vs Budaya Kristian***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria, Semasa belajar di Jamiah Dirasat Islamiyah, Karachi, Pakistan sekitar tahun 1990, anjang sempat mengenali mudirnya Dr Abd Jawwad Khalf. Warga Mesir pemegang beberapa Phd tetapi mempunyai cita-cita perjuangan. Mempunyai keyakinan, Sangat menghormati dan mengkagumi Abuya. Pernah seorang pelajar kita terjemahkan minda Abuya ke Bahasa Arab, apabila beliau membacanya, beliau katakan, untuk minda yang…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Sambal ada dalam Syurga?***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Abu Anas seorang kenalan lama kita di sini. Sangat mesra dengan Toriq, Us Hafiz dan orang-orang lama di sini. Korang jangan sangka dia pemuda awal 30'an yang segak dengan kulit putih-putih kemerahan seperti majoriti orang di sini. Abu Anas ni seorang yang dah lebih 70 tahun umurnya. Rendah, agak gemuk badannya, putih warna…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Ikut Sunnah vs Ikut Yahudi***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria, "Woi, tang status ni nak tulis ape?!" "Engkau bujang ke dah kawin?, atau duda... tulis tu." "Ok, ok. Tak le susah mana isi borang ni...Dah anak 3, tak pandai tulis borang lagi... eish, eish..." "Eh, satu lagi... sex ni nak tulis apa pulak?!" "La, tak kan tu pun tak tau?" "Ye la, apa…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Pengikut Demokrasi bersatu berhadapan KTS***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Salam Maulidur Rasul saw. Moga baginda menerima sambutan yang kita adakan di tempat masing-masing walaupun di setiap tempat mempunyai cerita yang berbeza. Di Damsyik ni, dengan show yang di buat oleh anak cucu Abuya terdiri dari Jun, Hazim, Toriq, Khunais dan Aufa serta hidangan nasi kuning, ikan goreng dengan sambal, ikan goreng berempah,…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Lagi jawapan KTS***

Kongsikan kepada yang lain
Share

RESPON KTS TENTANG ARTIKEL "JADI DUTA, BUKAN DUSTA ISLAM" http://cyberita.asia1.com.sg/mkomentar/story/0,6879,206290,00.html? Alhamdulillah. Dengan berkat Nabi akhir zaman, surat keenam Kelab Taat Suami (KTS) - Singapura kepada Berita Harian dapat ditulis pada 12 RabiulAwal 1433H. Sepertimana keprihatinan Encik Abdul Rahman Basrun terhadap masyarakat Islam khususnya di Singapura, KTS menyahut seruan untuk memberi pandangan kepada ruangan Komentar bertajuk…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Antara Ujian dan Nikmat***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Warna-warni kehidupan dalam perjuangan yang penuh cabaran boleh segera mematangkan seseorang yang ingin mengambil penganjaran. Samada pengalaman orang lain, lebih-lebih yang kita sendiri lalui sendiri. Kadang-kadang untuk menerima hadiah yang besar, ujian besar mesti dilalui. Mungkin itulah yang Allah lakukan sebelum Maulid Nabi esok hari. Satu hadiah besar untuk kita, kalau dapat merayakannya.…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more