.’…masbuk solat? Siaplah kena “piapppp!!!”

Kongsikan kepada yang lain
Share

.’…masbuk solat? Siaplah kena “piapppp!!!” | Budak Arqam

———————–

http://budakarqam.blogspot.com/2012/09/masbuk-solat-siaplah-kena-piapppp.html?m=1

.Arwah Ustazah Safura dalam kenangan. Kerana dia aku hafal Matan Jurumiyah sehingga sekarang…cuma bezanya waktu itu hafal tu dengan lancar la kalau sekarang ni banyak la sangkut-sangkutnya…Ketegasan dan kegarangannya memang tiada siapa boleh nafikan…

beliau adalah isteri kepada Sy Tengku Azhar yang lemah lembut tu..waktu tu aku di Bt Hampar, dia ada 2 org anak, Syibli dan Syila yang sekarang isteri Che Ipin.                      

Nak tahu? Masa tu kalau tak hafal kena jemur tengah panas kalau masa tasmi’ ada sangkut-sangkut, siaplah kena cubit tang pusat..mak ai! punya la sakit sampai terangkat dibuatnya!!! Itu semua pernah aku rasa…      

Waktu tunggu waktu sembahyang Arwah selalu pegang rotan siapa tak selawat, tak solat sunat qobliah dan ba’diyah, masbuk siaplah kena “piap!!!” dengan dia…aku pernah kena tuuuuu…pedih!! Waktu tu memang la sakit hati giler dengan Arwah ni. Yang jadi mangsa anak dia la, si Syila tu kami buli pulak sebab geram dengan mak dia, lepaskan kat anak hihihihi…          

Tapi kerana dialah aku boleh menghafal dan tak lupa berselawat…Terima Kasih Ustazah moga bahagia lah Ustazah di sana…

Al Fatihah

Sumbangn Puan NAJMA.

Sekarang bersama suaminya mengusahakan katering. Sapa nak khidmat katering boleh contact budakarqam. 10% ye Puan NAJMA! “̮ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ 🙂 ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ “̮ 

Kongsikan kepada yang lain
Share

anjang

Seorang hamba Allah yang sedang berusaha mendapatkan rasa takutkan Allah dan rindukan Nabi.

One thought on “.’…masbuk solat? Siaplah kena “piapppp!!!”

  • September 19, 2012 at 1:54 pm
    Permalink

    Seronok baca kisah2 ni byk ilmu d teladan….saya pun anak murid ustazah safura…..Al fatehah….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *