***Syh Fakhrur Berkata Lagi-ii***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Image

الحمد لله الذي انزل القران على خير خلقه

وافضل رسله محمد بن عبدالله ، عليه وعلى اله افضل صلاة وتسليم وسيد الشيخ السحيمي محمد المهدي

خلفاء رسول الله وابوي فتى التميمي والوسيلة إليهم     

” اتقوا الله وابتغوا إليه الوسيلة ، المائدة : ٣٥ “

اما بعد.

 

Ketua Malaikat Pun Tidak Dijamin Selamat! 

Azazil, bila dia berdoa Tuhan akan kabulkan. Setiap doanya Tuhan terima. Hinggalah pada satu hari, Jibril datag mewakili para malaikat yang lain meminta doa keselamatan daripadanya kerana mendapat tahu akan ujian besar yang bakal melanda mereka. Maka berdoalah Azazil untuk mereka. Tetapi dia tidak mendoakan dirinya, kerana merasa dirinya sudah selamat. 

Maka tiba hari yang dijanjikan, kesemua mereka diminta untuk bersujud kepada Nabi Adam AS, hanya iblis yang tidak taat! “Aku dicipta dari api! Dia dari tanah yang hina, dipijak-pijak! Aku lebih mulia!” Begitulah yang terjadi. Hinggakan kemurkaan Tuhan berlaku ke atasnya. 

Dihalaulah dia dari syurga, dan dengan kesombongannya dia berkata, “Aku akan seret dia & keturunannya mengikutiku!” Tuhan berkata silakan tetapi engkau tak akan dapat menyeret orang-orang yang taat setia kepada Tuhan (orang-orang bertaqwa). 

Kalaulah bekas ketua malaikat pun tiada jaminan keselamatan, apatah lagi ketua bod yang nak dibangga-banggakan! Nak bermusuh dengan PBT. Jelas dengan sikap & tindakannya, menyeret orang lain bersamanya. Tapi ingat! Hanya yang bermasalah dengan mursyid sahaja akan diseret bersamanya. Sedangkan yang taat setia dengan Abuya tetaplah dijaga & dipelihara diri-diri mereka. ATK®.  .

Kongsikan kepada yang lain
Share

anjang

Seorang hamba Allah yang sedang berusaha mendapatkan rasa takutkan Allah dan rindukan Nabi.

3 thoughts on “***Syh Fakhrur Berkata Lagi-ii***

  • October 11, 2012 at 3:35 am
    Permalink

    belajar dari kisah Nabi Adam as setelah dikeluarkan dari Syurga dan tidak ikut cara iblis setelah dihalau keluar dari Syurga. Atk A tlg selamatkan kami.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *