***MNM Irbid***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. "Abul Miqdam, kau cakap dengan Abi Mahmod macam ni, ...Aku dapat kedai baru di atas, samada engkau keluar dari premis ni, atau aku pindah ke premis baru.", kata Abu Iyyad padaku ketika aku bersalaman dengannya pagi tadi. Dia 'perangat' anjang supaya sewa premis sebelah MNM, kepunyaan tauke yang sama memandangkan pelanggan MNM semakin…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Power Kaabah Live in Irbid***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Malas betul nak menulis hari ni. Apa kata kalau anjang amik tulisan orang je. Ok gak kan?! Malam tadi amik 1 rombongan di Airport, 40 orang. Group Harun Seh. Nasib baik ada Abil. Anjang bantu-bantu je. Bawa ke hotel 5 stars di Menara Jam. Tak sempat anjang follow pelancaran TVNM Bangkok. Macam tu…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

Al-Arqam Satu Penilaian

Kongsikan kepada yang lain
Share

AL-ARQAM SATU PENILAIAN   Mutakhir ini timbul keresahan daripada ahli PERMAI terhadap amalan yang diamalkan oleh syarikat berdaftar Global Ikhwan, yang juga terdapat sebuah cawangannya yang sah di Irbid, Jordan ini atau lebih khusus lagi Restoran Nur Muhammad. Global Ikhwan ini dahulunya juga dikenali sebagai Jamaah Darul Arqam. Jamaah ini pernah diharamkan oleh pihak JAKIM…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Sebarkan Kasih Sayang, bukan ajaran sesat!!***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. "Peralatan katering ni korang punya ke?", tanya seorang VIP kepada seorang remaja GISB Syria yang sedang melayan para VIP di meja. "Ya", jawabnya memandangkan sebahagian besar barang-barang tersebut memang milik kita. Ada yang dipinjam dari GISB Jerash, ada yang Ibu Jera beli semasa perasmian restoran. Ada juga set yang terpaksa kami sewa dari…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Buang yang Keruh***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Bibarakah RSA aktubu.Sebenarnya, di hari berita tentang GISB Irbid masuk Berita Minggu lagi anjang nak jumpa TYT Duta Besar Malaysia ke Jordan, Dato' Abdul Malek Abul Aziz. Anjang ada sms pada En Anuar, bertanya bila masa yang sesuai untuk bertemu Dato', tapi tak dapat respon. Anjang juga tanya tentang kenyataan seorang pegawai kedutaan mengenai…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Jordan Terkini bukti Imam Mahdi semakin hampir munculnya***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Sepanjang malam semalam keadaan di Irbid tak tenang. Di celah-celah sorakan dan teriakan serta hon kenderaan jumhur yang berhimpun mengadakan tunjuk perasaan samada puak penentang kerajaan atau penyokong, kedengaran juga seren dari kereta-kereta peronda polis yang bersahut-sahutan. Rakyat Jordan yang tidak puas hati dengan keputusan kerajaan menaikkan harga bahanapi, tidak menghiraukan cuaca sejuk…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Kuarantin dan Perang***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Kuarantin di dalam GISB walaupun pernah berlaku di sepanjang zaman, dengan pelbagai nama, matlamat asasnya tetap sama iaitu untuk mendekatkan diri dengan Allah. Kadang-kadang disebut suluk, khalwat atau takhannus. Tetapi di dalam jemaah Ikhwan, ia lebih didetailkan iaitu untuk melahirkan abid dan pejuang. Abid yang pandai untuk takut dengan Tuhan, paling tidak takut…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more