***Yatt Hamzah, Bukit Magnet, Ladang Kurma GISB***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Anjang tak kenal Yatt Hamzah. Sebab anjang dah lama tak follow perkembangan dunia artis Malaysia dan luar negara. Yatt lagilah tak kenal anjang. Walaupun dia kelahiran Muar sama macam anjang. Tapi dia dibesarkan di KL, walaupun ada sikit-sikit watak orang Muar...banyak cakap. "̮ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ :) ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮ anjang mana tau dia pelakon ke?…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Kurma ‘Ajwah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Esok anjang akan ke villa, cukup seminggu di ladang. Banyak pengalaman di sini. Seronok dengan kawan-kawan yang hebat berjuang di sini. Sekali sekala bertambah seronok bila dikunjungi tetamu seperti kedatangan ym Sy Farul, Sy Faisal, Sy Maasom, Sy USu, Sy Johan. Petangnya pula datang Sy Lokman dan Sy Fadhil. Juga Dr Darlan dan…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

.***Panggilan Haramain ii-Info Menarik tentang Kebun Kurma RSA***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Menunggu kalau tak dengan jiwa memang meletihkan. Lebih-lebih lagi dalam penantian ada ujian. Kalau lama menunggu, boleh terhakis keyakinan. Sebab kata Allah: Khuliqal insan min 'ajal. Manusia dicipta dalam keadaan tergesa-gesa. Maksudnya, Allah cipta manusia, sifat semulajadinya, tergesa-gesa. Nak cepat je. Itulah anjang. Nak tunggu ibu Khaulah dan Diana yang akan musafir dari…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Panggilan Haramain i- Mazra’ah Tamar GISB di Madinah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

.Salam ceria. Rasanya semua umat Islam di Malaysia pernah makan kurma tapi sangat minoriti yang dapat peluang ziarah ladang kurma. Lebih-lebih lagi memiliki ladang kurma di Tanah Madinah yang berkat. GISB lah satu-satunya Syarikat melayu Malaysia yang ada ladang kurma, seperti itu juga, inilah satu-satunya syarikat melayu Malaysia yang ada kebun zaitun, anggur, lemon di…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Jadual Allah di Malaysia part-ii- Al Madinah Al Maliziah di Al Madinah Al Munawwarah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Seorang kawan anjang cerita, walakin la a3lam mada sehhati qaulihi. Katanya ada seorang jutawan Arab datang ke Malaysia dengan niat untuk berniaga kurma memandangkan Malaysia terkenal sebagai Negara Islam yang sedang maju membangun. Rakyat Malaysia pula terkenal baik akhlak. Orang Jordan kata, 'antum mutamassikina liddin akthar minna.' Kamu berpegang pada ajaran agama, lebih…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Growing stronger despite ban***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Bi barakati RSA aktubu. 'Jauhari sahaja yang mengenal manikam'. Dulu, waktu anjang baru mula pandai membaca, apa saja bahan bacaan yang ada di rumah, anjang baca. Pernah terjumpa peribahasa di atas. Masa tu tak tau maksudnya. Ingatkan si Johari tu kawan dengan seorang India bernama Manikam. Jadi dia yang paling kenal kawannya itu.…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

Salam ceria. La…

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Lama tak jenguk blog, sibuk pindah dari Damsyik ke Irbid. Bukan jauh sangat pun. Kalaulah tiada border politik antara 2 negara, anjang rasa dalam 1jam setengah ke 2jam je. Tapi, dek kerana urusan cop mengecop paspot dan kastam, rasanya haritu, 4 jam baru sampai. Barang punyalah banyak, tapi berkat RSA, selamat semuanya tanpa…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Rasulullah saw bersama GISB***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Lama tak jenguk blog, sibuk pindah dari Damsyik ke Irbid. Bukan jauh sangat pun. Kalaulah tiada border politik antara 2 negara, anjang rasa dalam 1jam setengah ke 2jam je. Tapi, dek kerana urusan cop mengecop paspot dan kastam, rasanya haritu, 4 jam baru sampai. Barang punyalah banyak, tapi berkat RSA, selamat semuanya tanpa…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

Salam ceria. La…

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Lama tak jenguk blog, sibuk pindah dari Damsyik ke Irbid. Bukan jauh sangat pun. Kalaulah tiada border politik antara 2 negara, anjang rasa dalam 1jam setengah ke 2jam je. Tapi, dek kerana urusan cop mengecop paspot dan kastam, rasanya haritu, 4 jam baru sampai. Barang punyalah banyak, tapi berkat RSA, selamat semuanya tanpa…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more