***Hikmah Kebakaran Menara Grenfell di London***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam Ramadhan. Sehingga pos ini ditaip masih ada kira-kita 58 penghuni Menara Grenfell yang masih hilang dikhuatiri maut dalam kebakaran yang memusnahkan pangsapuri setinggi 24 tingkat di Kensington itu.  Anjang ada sebut dalam post yg lepas bahawa serangan-serangan pengganas yg dilakukan di kota London, Paris dll adalah perancangan pihak tertentu untuk memburukkan imej Islam. Bukan…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Promosi Percuma di TV dan Akhbar***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Bi barakah RSA aktubu. Banyak koleksi gambar suasana kawan-kawan di BCH ketika diserbu JAIS dan foto sebahagian pimpinan GISB ditahan yang anjang terima. Para remaja mungkin sedikit tegang bila video camera mereka dirampas secara kasar oleh penguatkuasa JAIS. Dikasari, tak pe, kerana menambah rasa hamba, ia diperlukan. Pengalaman Anjang ketika di panggil oleh ketua…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Khutbah Aidil Fitri 1433H***

Kongsikan kepada yang lain
Share

TAAT macam ABUYA ialah HASIL PUASA ABUYA! Hamdalah اللهُ أَكْبَرُ ( 3 كالي )   اللهُ أَكْبَرُ ( 3  كالي )   اللهُ أَكْبَرُ ( 2 كالي )  اللهُ أَكْبَرُ كَبِيْرًا و الحَمْدُ ِللهِ كَثِيْرًا وَسُبْحَانَ اللهِ بُكْرَةً وَأَصِيْلا  . الحَمْدُ ِللهِ الَّذِى وَفَّقَنَا لِعِبَادَتِهِ . وَجَعَلَ هذَا اليَوْمَ فَرْحًا لِعِبَادِهِ الُمتَّقِيْنَ الَّذِيْنَ فَازُوْا بِصِيَامِ رَمَضَانَ وَقِيَامِهِ  .وَأَشْهَدُ أَنْ…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

*** 5 Artis ‘Hijrah’ di Chalet NM Mekah ***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Hamdan, Wasilah, Walidah, Fadhilah, Hasan dan Husin mungkin antara yang paling banyak berdoa agar Allah hadiahkan rasa cintakan Allah dan RasulNya kepada tetamu-tetamu di Chalet Nur Muhammad milik GISB 3 hari yang lalu khasnya 5 artis 'hijrah' Heliza Helmi, Yatt Hamzah, Irma Hasmie, Diana Amir dan Rozana .Begitu terujanya para tetamu dengan chalet…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Dialog Bonda Ummu dengan BR -iii (akhir)***

Kongsikan kepada yang lain
Share

.Salam ceria. Dari petang semalam hingga malamnya, anjang berpeluang menyaksikan keajaiban di Chalet NM, Hudaibiah bila melihat kunjungan rombongan umrah melawat projek GISB di Saudi Arabia untuk mengembalikan ingatan kita kepada kehidupan Rasulullah saw. Betapa program yang disusun ada campurtangan RSA apabila 5 orang artis yang menyertai rombongan itu memberi ulasan mereka, diantaranya bersama tangisan…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

.*** Dialog Bonda UJ dengan BR***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Musuh Mukmin ada 5, korang semua dah tau kan? Ni ceramah Abuya lama-lama dulu. Kena la amik tau. Jangan sibuk dengan benda yang tak berfaedah. Kena ulangkaji yang lama dan pastikan mengikuti yang baru. Ada diantara musuh tu, cara menghadapi mereka adalah, kita buat apa yang mereka buat tetapi dengan cara kita. Mereka…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Jambatan Sultan Yavuz Selim***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Hari Ahad lepas kami berxpdc dengan crafter ke jambatan baru. Jambatan gantung yang baru saja dirasmikan oleh presiden Turki 2 hari sebelumnya. Rupanya inilah antara hikmah kami berada di Turki sekarang kerana dapat melihat sendiri apa yang Allah sedang lakukan di Turki. Allah sedang menangkan Islam di sini. Turki yang pernah menjadi Empayar…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Cordova- Masjidku Bukan Milikku lagi***

Kongsikan kepada yang lain
Share

‎Salam Ramadhan. Dari Granada kami ambil bas ke Cordova. Perjalanan memakan masa 4 jam. 11am-3pm. Tak macam bas dari Algeciras ke Malaga, bas baru dan cantik. Ni basnya biasa-biasa je. Pastu bas ni berhenti di banyak bandar sepanjang perjalanan. Macam masuk kampung, keluar kampung. Tapi bukan kampung la, bandar. Cuma lalu kampung-kampung Spain. Patutlah sampai…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Dr Abdul Salam Al-Harras Dalam Kenangan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Ketika rombongan Syeikhul Arqam menziarahi Maghribi tahun 1985 anjang baru berumur 15 tahun. Sebaya dengan anak-anak di Saujana Utama. Atau lebih kurang umur Miqdam. Kali pertama membaca buku 'Kembara Membuktikan Kebenaran Al-Quran', yang didalamnya menceritakan pengalaman perjalanan rombongan Syeikhul Arqam di beberapa negara Arab dan Eropah, umur anjang baru 16 atau 17 tahun.…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more