***Poligami, nikah yang disusun dan jambatan kepada Tuhan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Mereka sepasang suami isteri yang baru 3 minggu mendirikan rumah tangga, namun si isteri bersedia menghadapi kemungkinan suaminya akan berkahwin lain. Isteri lain mungkin akan mengamuk mendengar dirinya akan dimadukan, tetapi bagi Mariatul Qibtiah Muhammad Husaini, 21, ia jalan untuk lebih mendekatkan diri kepada Allah. Ini bukan skrip drama dengan tajuk seperti "Suami Aku Encik…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

Keajaiban Azan: Watch “CNN: Azan miracle, flowers blooming when hearing azan, Islam miracle” on YouTube

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria, Malam tadi Zaid Abu Soleh tauke mat'am Khan Zaid tunaikan janji dengan memberi 26 'wajbah' syawarma arabi kepada ikhwan di Duwwar Qubbah, Irbid. Lama tak pekena syawarma beramai-ramai begini. terima kasih Tuhan. Petang semalam menonton TvIkhwan pelancaran PKBM di Jitra, streaming yang jelas... Alhamdulillah. Pagi ni, sambil buat kerja usrah, basuh pinggan di…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Tak Sesat Kalau Macam Ni!***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria."Kalau boleh berpoligami, berbaik-baik dengan madu macam ni, ni tak sesat. Tak kan sesat macam ni!"Kata isteri Datuk Zainol. Datuk adalah seorang tokoh korporat yang income bisnesnya RM3juta sebulan. "Abang kalau nak poligami pun saya setuju macam ni. Tapi benarkan saya tinggal di Mekah." Sambung Datin. Itulah cerita yang dibawa oleh Syh Salleh yang…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Islam Agama Fitrah***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria.Korang semua tau Islam agama fitrah. Sebab apa? Sebab apa yang fitrah suka, islam dorong-dorongkan. Antaranya, fitrah manusia suka berjalan-jalan, ziarah-ziarah, melawat sesuatu tempat atau mengunjungi orang ternama, wali Allah. Maka Islam mendorong lagi dengan Allah tetapkan menziarahi sesuatu tempat untuk mendapat kekuatan roh, mendalami sejarah perjuangan umat terdahulu adalah sunat.So, rugilah kalau dah…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***KTS sangat relevan***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria, Antara tujuan asas penubuhan KTS adalah untuk mengajak isteri-isteri mentaati suami sesuai dengan ajaran Islam yang menetapkan lelaki adalah pemimpin kepada para wanita. Firman Allah: الرجال قوامون على النساء Ertinya: Orang-orang lelaki itu adalah pemimpin bagi orang-orang perempuan. Kalau di dalam kehidupan berumahtangga, maka suamilah pemimpin. Isteri dan anak-anak pengikut. Suami Imam, isteri…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more