Malaysia 1hb Julai, Jordan 15hb Tarikh Airport dibuka, UAE bila?

Kongsikan kepada yang lain
Share

Advance information
Below are the opening times for the world’s airports
๐Ÿ›ฉ๐Ÿ›ฌ๐Ÿ›ซโœˆ๏ธ

  1. Cyprus ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡พ (Turkish side), June 1, 2020
  2. Bahrain ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ญ June 10, 2020
  3. Bulgaria ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ฌ ูŠูˆู†ูŠูˆ June 10, 2020
  4. Qatar ๐Ÿ‡ถ๐Ÿ‡ฆ June 10, 2020
  5. Greece ๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ท June 10, 2020
  6. Germany ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ช June 15, 2020
  7. Austria ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡น June 15, 2020
  8. Azerbaijan ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฟ June 15, 2020
  9. Czech Republic ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ฟ ูŠูˆู†ูŠูˆ June 15, 2020
  10. Switzerland ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ญ June 15, 2020
  11. Japan ๐Ÿ‡ฏ๐Ÿ‡ต June 15, 2020
  12. Northern Republic of Macedonia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฐ ูŠูˆู†ูŠูˆ June 15, 2020
  13. Lithuania ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡น June 15, 2020
  14. Hungary ๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ June 15, 2020
  15. Poland ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ฑ ูŠูˆู†ูŠูˆ June 15, 2020
  16. Romania ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡ด June 15, 2020
  17. Serbia ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡ธ ูŠูˆู†ูŠูˆ June 15, 2020
  18. Netherlands ๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ June 20, 2020
  19. Kazakhstan ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฟ June 20, 2020
  20. Albania ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฑ June 22, 2020
  21. Bosnia & Herzegovina ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ฆ ูŠูˆู†ูŠูˆ June 22, 2020
  22. Denmark ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฐ June 22, 2020
  23. Estonia ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ช June 22, 2020
  24. Finland ๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ฎ June 22, 2020
  25. South Korea ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ท ูŠูˆู†ูŠูˆ June 22, 2020
  26. Ireland ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ช June 22, 2020
  27. Kyrgyzstan ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฌ June 22, 2020
  28. Latvia ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ป ูŠูˆู†ูŠูˆ June 22, 2020
  29. Norway ๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ด June 22, 2020
  30. Slovakia ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ฐ ูŠูˆู†ูŠูˆ June 22, 2020
  31. Australia ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡บ July 1, 2020
  32. Belgium ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ช – July 1, 2020
  33. Belarus ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡พ ูŠูˆู„ูŠูˆ July 1, 2020
  34. China ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ (Beijing only) July 1, 2020
  35. Sweden ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ช ูŠูˆู„ูŠูˆ July 1, 2020
  36. Canada ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ฆ ูŠูˆู„ูŠูˆ July 1, 2020
  37. Colombia ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ด July 1, 2020
  38. Kosovo ๐Ÿ‡ฝ๐Ÿ‡ฐ – July 1, 2020
  39. Malaysia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ July 1, 2020
  40. Moldova ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฉ July 1, 2020
  41. Uzbekistan ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฟ – July 1, 2020
  42. The Republic of Taiwan ๐Ÿ‡ผ๐Ÿ‡ธ ูŠูˆู„ูŠูˆ July 1, 2020
  43. Turkmenistan ๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ฒ July 1, 2020
  44. Ukraine ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ูŠูˆู„ูŠูˆ July 1, 2020
  45. Indonesia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡จ – July 10, 2020
  46. โ€‹โ€‹India ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ณ July 10, 2020
  47. Pakistan ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ฐ ูŠูˆู„ูŠูˆ July 10, 2020
  48. Algeria ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฟ July 15, 2020
  49. Morocco ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฆ July 15, 2020
  50. Philippines ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ญ ูŠูˆู„ูŠูˆ July 15, 2020
  51. South Africa ๐Ÿ‡ฟ๐Ÿ‡ฆ July 15, 2020
  52. Georgia ๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ช (only for the city of Georgia) 15 July 2020
  53. UK ๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ง July 15, 2020
  54. Israel ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฑ July 15, 2020
  55. Kuwait ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ผ July 15, 2020
  56. Libya ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡พ July 15, 2020
  57. Lebanon ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ง 15 July 2020
  58. Russia ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡บ July 15, 2020
  59. Jordan ๐Ÿ‡ฏ๐Ÿ‡ด July 15, 2020
  60. Brazil ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ท – August 1, 2020
  61. Armenia ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฒ ุงุบุณุทุณ August 1, 2020
  62. France ๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ท – August 1, 2020
  63. Iraq ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ถ (Air Corridor) August 1, 2020
  64. Iran ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ท ุงุบุณุทุณ August 1, 2020
  65. Spain ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ธ – August 1, 2020
  66. Italy ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡น – August 1, 2020
  67. Egypt ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ฌ August 1, 2020
  68. Saudi Arabia ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ฆุงุบุณุทุณ August 1, 2020
  69. Tunisia ๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ณ August 1, 2020
  70. United States of America ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธุณุจุชู…ุจุฑ September 1, 20
  71. Baghdad, Iraq ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ถ is the first of August

Salam.

Info ini Anjang dapat dari seorang kawan via Whatsapp. Bagi yang mahir tu cuba dapatkan kesahihannya. Sebab bagi yang ada keperluan, dah boleh prepare untuk musafir kalau betul la tarikh itu. Cuma nak tau juga la Airport Dubai atau Sarjah macam mana…

Ada juga dapat berita larangan musafir yang lebih lama dari tarikh di atas.

Boleh ke luar negara hanya bermula 2023, kalau covid-19 seluruh dunia dah terkawal, mengapa tunggu 2023? Tapi kalau memang belum terkawal, kita akur je la. Tapi bila dikaitkan dengan melancong, Anjang tak terlibat. GISBH ni ke luar negara atas tugasan. Ada kerja nak buat.

Kalau kat Malaysia, covid-19 nampak sudah agak terkawal dan menurun tetapi virus politik pula nampaknya semakin panas. Di AS pula, Covid-19 belum reda, jangkitan masih terlalu tinggi tetapi bertambah panas dengan rusuhan perkauman akibat dari kematian seorang berkulit hitam akibat ditekan lehernya dengan lutut oleh seorang polis kulit putih hingga tidak bernafas. Hasbiyallah wa nikmal wakil…

Apakah AS akan jatuh dari dalam akibat Covid-19 dan Rusuhan ini? Wallahu Aโ€™lam…

Pejabat KP

4.15PM, Jun 1, 2020

p/s Update

World Airports opening dates ๐Ÿ›ฉ๐Ÿ›ฌ๐Ÿ›ซโœˆ๏ธ*

  1. Lebanon ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ง July 15, 2020
  2. Bahrain ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ญ June 10, 2020
  3. Qatar ๐Ÿ‡ถ๐Ÿ‡ฆ June 10, 2020
  4. Jordan ๐Ÿ‡ฏ๐Ÿ‡ด July 15, 2020
  5. Iraq ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ถ (Air Corridor) August 1, 2020
  6. Iran ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ท August 1
  7. Egypt ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ฌ August 1
  8. Saudi Arabia ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ฆ August 1, 2020
  9. Tunisia ๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ณ August 1
  10. sweat Baghdad ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ถ first of August month
  11. Japan ๐Ÿ‡ฏ๐Ÿ‡ต June 15, 2020
  12. Northern Macedonia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฐ June 15, 2020
  13. Lithuania ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡น June 15, 2020
  14. Hungary ๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ June 15, 2020
  15. Poland ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ฑ June 15, 2020
  16. Romania ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡ด June 15, 2020
  17. Serbia ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡ธ June 15, 2020
  18. Netherlands ๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ June 20, 2020
  19. Kazakhstan ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฟ June 20, 2020
  20. Albania ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฑ June 22, 2020
  21. Bosnia and Herzegovina ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ฆ June 22, 2020
  22. Denmark ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฐ June 22, 2020
  23. Estonia ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ช June 22, 2020
  24. Finland ๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ฎ June 22, 2020
  25. South Korea ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ท June 22, 2020
  26. Ireland ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ช June 22, 2020
  27. Kyrgyzstan ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฌ June 22, 2020
  28. Latvia ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ป June 22, 2020
  29. Norway ๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ด June 22, 2020
  30. Slovakia ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ฐ June 22, 2020
  31. Australia ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡บ July 1, 2020
  32. Belgium ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ช July 1, 2020
  33. Belarus ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡พ July 1, 2020
  34. China ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ณ (Beijing only) July 1, 2020
  35. Sweden ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ช July 1, 2020
  36. Canada ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ฆ July 1, 2020
  37. Colombia ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ด July 1, 2020
  38. Kosovo ๐Ÿ‡ฝ๐Ÿ‡ฐ July 1, 2020
  39. Malaysia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ July 1, 2020
  40. Moldova ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฉ July 1, 2020
  41. Uzbekistan ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฟ July 1, 2020
  42. Republic of Taiwan ๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ผ July 1, 2020
  43. Turkmenistan ๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ฒ July 1, 2020
  44. Ukraine ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ July 1, 2020
  45. Indonesia ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ July 10, 2020
  46. India ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ณ July 10, 2020
  47. Pakistan ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ฐ July 10, 2020
  48. Algeria ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฟ July 15, 2020
  49. Morocco ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฆ July 15, 2020
  50. Philippines ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ญ July 15, 2020
  51. South Africa ๐Ÿ‡ฟ๐Ÿ‡ฆ July 15, 2020
  52. Georgia ๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ช (only for Georgia City) July 15, 2020
  53. UK ๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ง July 15, 2020
  54. Kuwait ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ผ July 15, 2020
  55. Libya ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡พ July 15, 2020
  56. Cyprus (Turkish side) June 1, 2020
  57. Russia ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡บ July 15, 2020
  58. Bulgaria ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ฌ June 10, 2020
  59. Brazil ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ท August 1
  60. Armenia ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฒ August 1, 2020
  61. France ๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ท August 1
  62. Greece ๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ท June 10, 2020
  63. Germany ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ช June 15, 2020
  64. Spain ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ธ August 1
  65. Italy ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡น August 1
  66. Austria ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡น June 15, 2020
  67. Azerbaijan ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฟ June 15, 2020
  68. Czech Republic ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ฟ June 15, 2020
  69. USA ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ September 1, 20
  70. Switzerland ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ญ June 15, 2020
  71. UAE first flight to Beirut airport on 1 / 7

Data source quoted ICAO

Ada dah UAE, 1/7…

anjang

Seorang hamba Allah yang sedang berusaha mendapatkan rasa takutkan Allah dan rindukan Nabi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: