***MNM Irbid***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. "Abul Miqdam, kau cakap dengan Abi Mahmod macam ni, ...Aku dapat kedai baru di atas, samada engkau keluar dari premis ni, atau aku pindah ke premis baru.", kata Abu Iyyad padaku ketika aku bersalaman dengannya pagi tadi. Dia 'perangat' anjang supaya sewa premis sebelah MNM, kepunyaan tauke yang sama memandangkan pelanggan MNM semakin…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

Iklan MNM Tg Malim

Kongsikan kepada yang lain
Share

"Betul la Sy. Power Mee kari dia. Fuhhh!!! Rasa nak kena 2 mangkuk tapi apakan daya nafsu kalah kali ni. Jemput makan Sy. Nanti balik Tg Malim ana belanja. Tp ana kat Sabah sekarang."Haah... Itulah komen Syh Amran. Tak kan tak kenal Syh Amran. Suami Ibu Ita. Bila Syh Amran cakap bab makanan, korang percaya…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more

***Kelas Malam***

Kongsikan kepada yang lain
Share

Salam ceria. Aktubu bi barakati Syeikhi. Suhu petang Ahad yang sejuk. Sejak pagi hujan turun. Sekejap lebat, sekejap renyai-ranyai. Halus-halus. Rapat-rapat. Angin bertiup bersilih ganti kuat, perlahan. Mengugurkan daun-daun pepohon yang sudah kuning, melayang-layang jatuh ke bumi. Bumi Irbid yang basah dek hujan. Lecah dek air yang bertakung di tepi-tepi jalan. Tanpa perparitan. Tanpa longkang.…

Kongsikan kepada yang lain
Share
Read more